Organizacja ślubu i wesela jest najczęściej żmudnym i czasochłonnym zajęciem. Tym bardziej, jeśli planujemy wszystkim zająć się w pojedynkę. Można także skorzystać z usług profesjonalnych firm, ale wiąże się to niestety z koniecznością poniesienia dodatkowych i niemałych kosztów. O czym w takim razie należy pamiętać?
Organizacja wesela – co jest najistotniejsze?
Mogłoby się wydawać, ze organizacja wesela nie jest niczym skomplikowanym, ale w praktyce bywa już różnie: kupimy i wypełnimy zaproszenia ślubne różowe (obejrzyj na z-milosci), po czym wręczymy je, wybierzemy i zarezerwujemy salę, stroje, menu i dekoracje. Wszystko to wymaga sporych nakładów czasu, energii i oczywiście pieniędzy. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu pary młodej, więc należy dołożyć wszelkich starań i zadbać o wszystkie szczegóły. Pierwszym krokiem są wstępne czynności organizacyjne w postaci ustalenia daty i rodzaju ślubu, po czym sporządzenie listy gości. Dalej mamy sprawy związane z organizacją wesela.
Organizacja wesela wiąże się ze znalezieniem sali i kościoła/urzędu, fotografa, obrączek ślubnych, makijażystki, fryzjera, florystki, cukierni, zespołu, odpowiedniego transportu, zaproszeń, atrakcji na ślub i opcjonalnie noclegów dla gości. Wszystko trzeba sprawdzić i zarezerwować. Dalszym etapem są sprawy poweselne. Chodzi tutaj o rozliczenia z lokalem, zespołem i wynajętymi osobami. To samo dotyczy fotografa i kamerzysty. Trzeba także załatwić sprawy urzędowe związane ze zmianą dokumentów. No i oczywiście na koniec zaplanować swoją podróż poślubną.